Genvej til lækkert solferielook

Miami – Hotel i River District / Little Havana

Indlægget indeholder reklame/affiliate links.

ll7468

Når man har tilbragt masser af dejlig ferietid i noget så stort og imponerende som Miami (og området omkring), så er det svært at finde ud af hvor man skal begynde og slutte. Jeg deler derfor indlæggene op, så der bliver en blanding af alt det man plejer at spørge til og fortælle om. Hotel er selvfølgelig en af dem, så det første får I her (vi boede i 2 forskellige lejligheder i løbet af opholdet, og havde 2 overnatninger på to andre hoteller også i forbindelse med ture).

ll7470

Selve turen derover gik overraskende nemt. Vi fløj fra Hamborg (meget billigere end fra DK), og fandt faktisk bare de billigste billetter via Momondo. Vi kørte til Hamborg dagen inden, parkerede i et parkeringshus, spiste hyggelig aftensmad på “Café de Paris” som vi “plejer” når vi er der, og så fik vi nogle timers søvn på et billigt hotel nær lufthavnen så vi kunne flyve tidligt om morgenen. Vi bestilte en taxa derud, og den kom efter tysk præcision på slaget.

Derefter fløj vi til London, som jo er en yderst kort tur, og derefter 8½ time til Miami på lækkert, stort fly. Ungerne var underholdt hele vejen af in-flight entertainment, og jeg fik også lige set 3 film (og nød endda et glas køligt hvidvin til, så er det altså ingen sag at rejse med 3 unger!).

ll7469

Det er faktisk lige før det var nemmere at have ungerne alt den tid på flyet end en time på en restaurant. Det gør jeg gerne igen ;)

Det første sted vi boede lå i “River District” eller “Little Havana”. Vi havde booket en 3 værelses lejlighed sygt billigt, den er den lige her. Den var som sådan også rigtig fin -og især kæmpe stor. Området som sådan er ikke videre interessant. Det er lidt for langt med en gåtur ned til “Calle Ocho” midt i “Little Havana” i varmen, og SÅ spændende er det område nu heller ikke, omend det selvfølgelig er vildt sjovt lige at opleve den cubanske stemning og handelslivet:

ll7474

Der ligger ikke rigtig noget i nærheden andet end bebyggelse. Der er selvfølgelig floden, og den kan man sagtens gå nogle ture ved. Da man jo alligevel har en bil (kan ikke undværes i Miami, og da slet ikke i sommervarmen), er det super nemt at køre til de forskellige steder. Det tager f.eks. kun 25 min. før man står på “South Beach”. Til prisen vil jeg i hvert fald gerne anbefale det, og det er med til at holde USA-eventyret på et nogenlunde økonomisk niveau.

Udsigten fra vores altan fejlede nu heller ikke noget:

ll7472

ll7473

Det eneste billede jeg kan finde indefra er faktisk dette, men der er heller ikke meget andet at se end det de selv viser frem på deres egne billeder. Igen, ikke noget særligt men et udmærket budgetvenligt valg (især for en stor familie som vores på 5, der umuligt kan bo på et dobbelt- eller familieværelse i længere tid).

ll7471

Eneste minus er, at da det er et privat firma der lejer lejlighederne ud, har de ikke noget med bygningen som sådan at gøre. Det er jo ret normalt, men for os betød det desværre at poolen var lukket pga. renovation (i hele juli måned) og det havde de ikke fortalt os, da de åbenbart ikke vidste det. Ikke ret fedt med 3 børn! Vi kørte dog til stranden i stedet som jo er SÅ lækker, men stadig ret øv. Da de så begyndte at renovere altanen og låste den udefra fik jeg altså nok, og brokkede mig så meget at de til sidst flyttede os til en anden lejlighed i “Coconut Grove”. Den får et andet indlæg, for det er et helt andet (og meget federe -og dyrere desværre- område).

Jeg synes dog stadig godt jeg vil anbefale lejligheden, nu ER altanerne og poolen jo renoverede, så dem kan de da ikke lukke igen ;) Især pga. prisen, som godt kan være svær at holde nede som familie på 5.

4 kommentarer

• Lena Jacobsen

Hej Camille. Tusind tak fordi du deler dine ferietips. Det ser ud til at I har haft en fantastisk ferie og jeg bliver helt inspireret. Vi skal da også opleve Miami! Må jeg spørge, hvad jeres feriebudget ca. har ligget på og var I afsted i to uger? Vi var i Thailand, hvilket var helt fantastisk og vores første rejse så langt væk. Vi havde også tre børn med og jeg giver dig ret. Med den luksus der er på langdistance fly, er det en fornøjelse med børn ;-)
    Bedste hilsner Lena

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camille/Clamour 4 Glamour

Glad for at du kan bruge det, der kommer meget mere, men vil ikke lige drukne jer i det hele tiden. Det er jo også noget man planlægger gennem længere tid, så tænker vi har god tid. Jamen vi startede ud med ca. 20.000 for flybilletterne og ca. 13.000 for hotellet i 15 dage. Dertil kom ca. 6000 for billeje (alle siger det er billigt i USA, men det synes jeg nu ikke!). Det er basis for hvad man skal have jo. Og så kom alt det sjove oveni, detlægger man jo selv et budget for (Universal osv. er ikke billigt, men mega fedt). Så med mad og alt basis regn med 50.000 (hvis I har køkken og overvejende spiser hjemme som os). Det er vel at mærke for 2 voksne og 3 børn. Og så bestemmer man jo selv hvor meget sjov der skal oveni.

• Lena

Tusind tak for svar. Det er jo ikke så galt. Vores Thailandstur beløb sig til samme pris og det var faktisk primært badeferie med nogle enkelte ture, så jeg tænker at I har fået lidt mere med i oplevelsespakken. Vi spiste dog ude hele tiden, men det er jo så billigt i Thailand. Det er rigtig spændende at følge med i jeres ferie – igen tak for det 😊

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camille/Clamour 4 Glamour

Vi valgte også at bo rigtig billigt. Især boligposten bliver hurtigt meget høj i Miami, og vi skulle have givet det dobbelte hvis vi selv havde booket det sidste hotel vi boede på. Det skriver jeg snart om. Tænker det er nemmere at finde billigere mad og hotel i Østen jo, og som du selv er inde på, så får man i hvert fald noget mere for pengene der. Miami (på vores budget) var helt klart med fokus på oplevelser, også af kultur og nærmiljø, som jo så er ganske gratis :)