Wanted Wednesday

Key West

Indlægget indeholder reklame/affiliate links.

ll7464

ll7457

Jeg fik aldrig skrevet om smukkeste, fineste Key West som vi også besøgte i sommerferien. Og det er dumt, for det er virkelig et tip og besøg værd. Vi tog afsted tidlig morgen fra Miami, og kørte langs Floridas kendte Keys helt ned til den sydligste. Her tog vi en overnatning, og så hjem igen næste dag.

ll7541

ll7459 ll7547

Nu vi havde børnene med var det rigeligt med en enkelt overnatning. Så fik vi tid til at opleve den helt særlige ø-stemning, indtil Miami kaldte igen. Jeg drømmer om at vende tilbage en gang uden børnene, for selvom der selvfølgelig var en del til dem, så var der bare et helt andet, langsomt tempo som jeg gerne ville have dyrket noget mere. Det kan man ikke helt med børn ;) Der var også mange hyggelige små barer, og hele historien omkring Hemingway dykkede vi heller ikke ned i, så det må blive et på gensyn herfra!

ll7546

ll7542 ll7540

Jeg var fuldstændig vild med alle de små butikker og restauranter, æstetikeren var godt tilfreds :)

ll7545 ll7548

Vi brugte egentlig bare tiden på at opleve stemningen, på at bade på stranden, opleve den fantastiske solnedgang og tilsvarende dramatiske tordenvejr, og et enkelt besøg på et akvarium (mest for Sixtens skyld, det var egentlig ikke noget særligt). Vi fik naturligvis spist Key Lime Pie, smagt på lokalbrygget øl, og købt en masse muslingeskaller som man jo skal og bør som turist ;)

ll7544 ll7538

Fun fact; Der er vildt mange øgler på The Keys, og da vi kørte derned havde der regnet, så de sad langs vejen og nød det.Vi taler ikke bare i firben-størrelse med full blown kæmpeøgler som dem man ser i zoo. Sixten mente helt klart vi skulle standse og have en med i bilen, han blev pænt meget nedstemt. Men vi havde da vores egen hotel-lizard ved poolen på det hotel vi boede på…

ll7549

Det helt optimale, hvis man rejste som par, ville være at tage sig god tid, og snuppe en overnatning eller to på de forskellige Keys. Bare holde ind ved nogle af de super fine surf bed n’ breakfast-agtige steder der var så mange af. Sådan nogle der ikke nødvendigvis kan bookes på forhånd, og så lige ned til stranden. Det så simpelthen så skønt ud! Især Key Largo så ud til at have rigtig meget at byde på.

ll7539

Vi boede på dette hotel på Key West.